Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Macke75

Dålig service!?!

Rekommendera Poster

Hej!

Där är en sak jag har funderat på lite nu sista tiden...

Skulle lämna in båten på en mindre reperation för ca 5 veckor sen.(microbrytare problem)Jag jagade runt efter båtmeckare och kontaktade några som jag trodde kunde hjälpa mig.Samtliga sa att hör av dig nästa vecka,vilket jag också gjorde.Fick då svaret kanske,kanske.. kan Jag titta på den slutet av veckan.Ringer då och mekanikern säger nu att det är bäst att jag återkommer nästa vecka igen.Skrikandes

Efter 4 veckor med bra väder fortfarande inget direkt svar som att: - Ställ den här på måndag så ska vi kolla på den,så  kan du eventuellt hämta den på fredag om  allt går bra.

Men INGEN har sagt så.....

-Det jag tänker på är om du lämnar in en bil till en bilmekaniker ,INTE FAAN säger han så.Man bokar in nån dag och vecka.

Tyvärr finns det inte tillräckligt många båtmekaniker i Skåne,vilket där verkligen finns underlag till.

-Kanske är problemet är att man inte har en 30 fotare med dubbla V:8or som dom tjänar en rejäl hacka på .

Ja,jag vet inte men nog borde man få lite bättre respons här i Skäne Helsingborg.

För den dagen jag kommer med min 40 fotare gör jag piss off åt dom.Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också funderat över hur båtmeckarnas tidsbokningssystem funkar. Jag har precis haft min båt inne för ett litet garantiärende på motorn och till mig sa dom ställ hit den på måndagen så fixar vi den på tisdagen. Jag lämnade båten på måndagsmorgonen och förväntade mig ett samtal på tisdagseftermiddagen. Inte ett ljud från mecken utan jag ringer på onsdagen strax innan stängningsdax och då har dom precis infört telefontid mellan 14:00-16:00Rynkar . Jaha på den igen under torsdagen och får prata med mecken och fick veta att inget var gjort på min båt!? -Men jag hade ju tid bokad under tisdagen sa jag, -Ja det är ju som det brukar får jag till svar Förvånad 

Jag fick min båt på fredagen strax innan dom stängde men det kändes som att det satt långt inne. 

Nog måste det väl vara mer effektivt om man har ett fungerande bokningssystem som man följer och inte kastar in den ena båten efter den andra fast man har inbokade båtar som ligger före.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvär är även branchen full av stolpsott som inte har en aniing om vad dom håller på med. Tyvär är det enda att försöka lära sej själv och fixa det man kan själv. Har handlat en del av Marinshoppen och dom har sen ställt upp ypperligt med telesupport och hjälpt till med råd om bytet av delen...

Vi lämnade vår hose en för två år sen, skulle byta bälgar och stödlager. Vid återmontering av drevet strulade han som fasen och sa att motorn var felmonterad i höjdled. Var på väg att ändra motorns läge. Efter mycket om och men fick han ihop skitet. Vi fick dåliga vibbar och till nästkommande säsong beställde vi service, genomgång och byten av slangar mm.. Även att dom skulle demontera drevet och kolla hur det såg ut. Givetvis av annan firma. Mycket riktigt hade klantarslet inte fåt drivaxelbälgen tät, knutarna var kass...

Vi fick pris på åtgärder och beställde jobbet. När fakturan kom var den på det dubbla. Deras förklaring var att priset dom lämnat bara gällde drevreparationen. Vi var givetvis inte intresserade av ett delvis fastpris, jävla idioter, motorn är 18 år och vi hade ju alldrig lagt dom pengarna på den...

Kom till sist överrens.

Trots den feta service så skulle allt vara grönt. Men både startmotor och generator var kass och det fick vi byta direkt när vi hade fått tillbaka båten. Det gjorde vi själva..

VILKA STOLPSKOTT Skulla ha 40 000:- för underhållsarbete och lämnar tillbaka båten med def, startmotor och generator. Dessutom var inte slangen vid knät bytt trotts att det var beställt...

Edit: vi beställde servicen på hösten, dom hade båten i tre månader och fick ändå inte den färdig till sjösättning !!!

Senast ändrad av 7anne | 06 juni 2008 | 13:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara hålla med, båtbranschen verkar vara ett riktigt tillhåll för idioter som inte förstår service och kvalitet.

Jag vill passa på att varna för yamaha center i kallhälls marina, maken till dålig service och kvalitetskontroll har jag aldrig upplevt. Lämnar aldrig in något/köper något där någonsin.

Jaja ha en fin sommar!

/H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

higgopiggo,

Vad gjorde de som inte blev bra?

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen!

Jag anade att jag inte var ensam om detta problem.

En sak jag har lärt mig efter detta är att gå över båten ordentligt vid vinterupptagningen.Dyker några problem upp då har man lättare att få den åtgärdad inom rimlig tid.

-Känns nästan som man skulle vara mer kunnig båtmeckare själv...

Finns dock en positiv sak när båten är på land....

-INGEN ALGBEVÄXNING..Ha,haFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var mycket saker som blev fel, de lovar att vara färdiga vid ett visst datum, senare när det datumet kommer har de inte ens påbörjat jobbet.

Utförda jobb som gjorts slarvigt, och där jag misstänker att man dessutom blåser sina kunder på för stort uttag i arbetstimmar mot det man egentligen utfört. Rent farliga saker, som att glömma att dra åt bultarna till motorn ordentligt, samt även glömma att fästa styrstaget till motorn ordentligt, så det efter en kort provtur lossnar, med ingen styrning som följd.

Säga att allt är ok, (båten lastad på vagn) du kan åka nu, allt är kollat och ok. Kommer 200 meter innan jag upptäcker att motorn inte blivit korrekt säkrad med sprint, så den slår ner i backen (tar givetvis på mig att jag ändå borde kollat, men hade mycket att tänka på och missade det).

Då de varit inne och rivit i motorn misstänker jag att det faktiskt kan vara orsaken till det motorhaveri jag nu fått (läs i annan tråd här), men detta har jag ju inga bevis för så det kommer dom undan med.

Det var några saker jag råkat ut för, och det är inte allt men de största grejerna. Så jag kommer inte tillbaka till dem som kund, om det blir ny motor nu så blir det inte en yamaha (och det beror inte på att jag har något emot yamaha rent motormässigt, men jag vågar inte lämna något mer på service hos yamaha center i kallhäll).

/H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som kan rekommendera firman som heter Båtaccenten i stockholm? http://bataccenten.griffel.se Funderar på att höra med dem om de kan anta sig utmaningen att fixa min motor, men innan man gör det vore det trevligt att veta om de är något att ha? /H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...