Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
BMoon

Slut på plast, duger Biltemas polyester istället?

Rekommendera Poster

Körde slut på min 20kg-hink med Norpol-polyester innan jag egentligen var riktigt klar med plastningen. Nu är det så att beställer jag en ny 20-kg så lär det vara väntetid till nästa vecka eller så hos min båthandlare samt att jag inte behöver mer än kanske 5 kg till.

Tänkte då ta en tripp till Biltema och skaffa lite polyester där så jag kan bli klar i helgen (vill ju ha båten i sjön). Frågan är dock om Biltemas plast duger lika bra. Har plastat med den tidigare och vill minnas att den antog en mer blåaktig färg när den härdat medans den andra blir med gulaktig så någon skillnad måste det ju vara. Skulle ju kunna köpa småburkar med båthandlarplast men bli ju sååå dyrt!

Duger Biltema?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har under våren plastat upp en del i innerskrovet på våran båt.

Körde uteslutande på biltemas polyester. O än så länge ser det bra ut. Blå är den garanterat inte iaf. Lika gulaktig som all annan polyester man använt under åren.

/Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säkert inga problem. Finns bara ett fåtal stora tillverkare.

Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, kanske jag som plastade när det var lite kallt så den blev blå eller nått...

Får åka iväg o skaffa lite.

Hur är det med härdare, måste det vara Biltemas eller duger den jag har (köpte på mig en livsförbrukning=1,5l)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte en aning hur det är med härdaren. men jag skulle köra på biltemas egen. Är så billig, så ovärt att riskera att det inte funkar som det ska.

/Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...