Steben 0 Postad 4 Juni , 2008 Jag har bytt tändstift och bränslefilter på min Mercruiser 5,7 EFI årsmodell 2001 och efter det så tänder inte motorn. Jag bytte stift för stift och jag har kontrollerat ett flertal gånger att tändhattarna sitter på plats riktigt. Innan jag bytte så startade den men gick lite ojämnt och fick då tipset att byta tändstift och filter. Någon har tips om vad det kan vara som har hänt? Rätt sugen på att åka ut i det fina vädret i helgen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pidde 2 Postad 4 Juni , 2008 Prova med lite startgas så vet du om du har gnista som du skall. Kan vara gammal bensin eller vatten i bensinen. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steben 0 Postad 5 Juni , 2008 Jag provade med startgas igår och det händer ingenting. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 5 Juni , 2008 Låter som el problem, börja med att kolla gnistan från spolen, ryck loss kabeln som går till fördelaren (den i mitten) håll den nära en jordpunkt, dock inte intill!!! se om du får gnista, om ja fortsett till fördelarlocket kolla skick och byt vid behov. Ingen gnista så ligger problemet vid spolen eller innan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steben 0 Postad 15 Juni , 2008 Tack för alla tips! Jag bytte tändspolen och nu spinner den som en katt igen, sommaren är räddad! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser