thrh 0 Postad 4 Juni , 2008 Lite slarv och sedan var det kört, en reva ca 50 cm i gennakern. Nu när jag börjar söka hittar jag först spinnakertejp, men sedan rådet att istället använda märktejp. 1. Vad är skillnaden? 2. Jag hittar inte var jag kan köpa märktejp 3. Är det kanske så att jag skall fixa själv och istället lämna in för att sy? Någon som har erfarenhet, lagat själv, eller kan ge mig mer information? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 4 Juni , 2008 Vet inte vad märktejp är för något. Spinnakertejp fungerar utmärkt för kortare reparationer. Du bör lämna in seglet till en segelmakare för reperation. Brukar inte bli speciellt dyrt. Fråga på priset innan du börjar själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zanata 0 Postad 4 Juni , 2008 Antar att det är till 999:an även om man inte kan se ngt gennackerfäste på bilden. Du skall laga med spinnackertejp men om revan är i ett område där påfrestningen är högre så måste du lämna in till segelmakare. Han byter då den eller de paneler som är skadade. Inget märkvärdigt och inte alltför dyrbart. Vad det finns för segelmakare i Örebro vet jag dock inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser