Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Heiner

Krabbfiske

Rekommendera Poster

Jaha!

Då har man försökt att fiska med den nya båten då , har lagt ut 3 st tinor och har vittjat dem 2 gånger utan att få en enda krabba. Jag la dem på samma plats som i höstas utanför Öckerö . Denna gången hade jag lite räkor över som jag agnat med . Fick små konstiga krabbor med spetsig framdel och var lite håriga och i en bur fick jag 5 st skeddor . Har flyttat burarna närmare en böe (liten ö ) med ganska brant vinkel från 0 till 18 meter . Skall vittja dom i morron , blir det inget då så lägger jag ner skiten och inväntar hummerpreiären .

Obestämd Mackan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Krabbor äter inte strömming...möjligen sill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det gick inte så bra , samma dag som jag skulle ut och vittja tinorna så gick hela motorremmen av ( Ligger ett inlägg i motorbåtsnack ) En tina var borta och de som var kvar var tomma , havet verkar ju vara tomt , i alla fall när det gäller krabbor , plockade upp skiten och körde hem det . Har hört att Makrillen är på väg in , sticker ut nästa vecka och fiskar Makrill och annan fisk istället . Det får bli krabbfiske lite senare istället och i september är det hummer som gäller .

Mackan  Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har börjat fiska krabbor igen , igår fick jag 13 st varav hälften är välfyllda och i Måndags la jag burarna lite djupare och fick dessa bjässar , nu skall det njutas ,,,,,,

Mackan  Tungan

post-10000865-1394235541,1629_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HÄRLIGT!! Själv ser jag fram emot att få traila till Vättern, dricka öl o fiska kräftor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter inte helt fel , ha en trevlig semester på dej och njut av sjöns goda .

M.V.H Mackan  Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stopp lite nu, ölen ska ju vara till kräftkoket ju!!!

Skojar bara vi syns på Vättern!

Och grattis till dom stora fina krabborna artikelförfattaren

Mvh

Feskarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack feskarn

Trevlig semester  Mackan  Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...