Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
christoferrosengren

Intresse för separat mekforum?

Rekommendera Poster

Jag vill vädra idén med att skapa ett nytt mekforum för motorer enbart. Det finns ju fantastiskt mycket kunskap och många som vill dela med sig av sina erfarenheter.

Anledningen till att jag propagerar för ett separat mekforum är att motorproblem oftast är förknippat med att båten inte är körbar och man vill således gärna få svar akut. Idag försvinner en mekfråga snabbt på motorbåtsforumet och man måste själv ibland svara på sin egen fråga för att den skall hamna på första sidan.

Är det fler som hänger på iden så kanske vi kan maila IT-ansvarig och få igenom idén?

/Christofer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter som en kanon ide. som du skriver så försvinner inlägget väldigt fort och det kan vara svårt att se det i tid.

Jag skriver på för ett eget Mek-forum.

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med till 100%, maila på du så håller jag tummarna att det blir ett mekforum på MG.Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Nu finns det ju ett motorbåtsforum, vad ska det handla om där då?
Nej visst vore det bra med ett mekforum, iaf kan man väl prova och se om det fungerar. Eller om det blir en massa samma saker där med. Lägg in tråden i förslagstråden överst i forumet så kanske den upptäcks av stavhammar. Annars kommer alla förslag att läggas ut i egna trådar och hur kul är det Glad Bra med nya förslag, det gör att saiten växer.

/Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jovist fins det ett forum för motorbåtar men detta förslaget var ju att det skulle vara ett forum för mek med båtmotorer enbart, det är ju massa annat som tas upp i motorbåts tråden.

ps, även seglare har ju oftast motorer i sina båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv har jag ett stort motorintresse och går in varje dag för att försöka hjälpa andra med just motorproblem. Om det funnits ett separat motor-mekforum hade jag mycket snabbare scannat av alla nya trådar och ge svar snabbare. jag har själv upplevt det desperata behovet av hjälp när maskinen inte funkat och båten har legat i hamn en hel sommar. Ett motor-mekforum skulle syfta till SNABBARE SVAR och mer effektiv båttid.

Hur gör jag för att flytta tråden till förslagsforumet?

Cricke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra idé!

Har du en motor finns många problem som dyker upp oavsett om du har en segelbåt eller motorbåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker oxå det är en bra ide !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker inte att det ska vara fler forum .. Hur ska man kunna hålla reda på var gränsen för meckande eller bara ett lite fel eller bara en sak som fattas ...osv ???????? Bara att krångla till det med fler '' trådar'' ..Motorbåtssnack borde räcka gott !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror även den mest okunniga båtmännsika kan avgöra vad som är ett motorproblem och vad som är något helt annat. Rätta mig om jag har fel.

Hur som helst - är det någon som vet hur man flyttar en tråd?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Jag har lagt in förslaget i tråden högst upp, lägger även länken där Flört

/Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nog har jag sett detta :-)
Vi skall ta detta under övervägande med ett nytt forumämne.

Idag så finns det en webmaster/webredaktör som enbart jobbar med maringuiden som har mer kolla än jag idag. Faktiskt där jag fått infon om detta önskemål.

Nås på webmaster@maringuiden.se och info@maringuiden.se 
Mig vet ni hur man får tag på :-)

//stavhammar

Senast ändrad av stavhammar | 03 juni 2008 | 11:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara skriver under på att det låter som en schysst idé... som sagt så har ju både motorbåtsfolk och seglare problem med motorer. Vilket kan skilja sig en hel del mot frågor om vilken DC man ska köpa etc...

// Petsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Tycker att det är en mycket bra ide, men vill helst inte ha sådana inlägg där man trackar ner på andra istället för att diskutera mekfrågor. Det har varit en hel del inom motorbåtssnack. Dessa herrar eller vad det nu är kan hålla sig på en egen track och gnäll sajt.

MVH KurranFoten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det tycker jag låter som en superide´

Eftersom jag själv vill greja med min båt så kan det ju vara bra att få svar fort från folk man vet kan sin sak.

Bra ide´

Alfaman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker jag låter som en god idé. Men varför bara motorer? Kan man inte lägga med drev oxå?

// S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker - tvärtemot de flesta i denna tråd - att det inte är en speciellt bra idé. Dels får antalet forum inte växa alltför mycket innan det blir svårt att veta var man skall titta för att se det mesta. Dels så kräver fler forum finare gränsdragning. Och det är inte lätt.

Visst kan man enkelt skilja på vad som är motorproblem och vad som är något helt annat, som någon ovan skrev. Men hur är det om t ex propellern är inblandad, och kanske dess lager ?  Det är i allra högsta grad mek men inte motor. Eller fixa till en skadad glasfibertrumma till bogproppen, där det sedan visar sig att det är problem med själva växelhuset o.s.v.

Fast det kanske skall begränsa sig till själva huvudmotorn. Hur man nu drar den gränsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...