Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
nafen

Aningen för stor motor...

Rekommendera Poster

http://www.blocket.se/vi/16636717.htm?ca=14_s

Borde det inte vara lite svårt att få försäkra denna? Jag minns själv att jag hade bekymmer med en tidigare båt, och då var det bara 15 hk för mycket mot vad den var klassad för.

Här handlar det ju ändå om 85 hk över de 115 som båten är godkänd för

Har för mig att jag sett denna annons förra året också på blocket, men jag kan ha fel...

Skulle ändå vara kul att provköra den, men jag tror ändå att över ca 45 knop så borde det börja kännas lite riskabelt.Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äh, vafan. Är ju inte ens 100% för stor. Jag hade en 25hk på en båt som var godkänd för 12hk. Fast jag ska inte säga att jag kände mig trygg i den Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Väljer man rätt bolag så är det inga problem. Själv så har jag nyss köpt en 200 hk Evinrude E-TEC till min båt och den är godkänd för 150 hk och gör nu 50 knopCool. Själv så bytte jag bolag i samma veva och får nu betala ca 4700:- några hundra lappar mer nu än mitt gammla bolag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker det ser lagom ut... Den ligger bra i vattnet... Kan nog ha några hk till...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en galosch byggd för 8hk 1961, åker nu med 4-cyl Merc. 45hk från 1963 på den. Man får ta det VÄLDIGT försiktigt när man drar igång motorn men sen är den knappt i vattnet, behöver jag säga att den är lite nervös  Tungan 

Senast ändrad av Hans1 | 02 juni 2008 | 21:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...