joada 0 Postad 1 Juni , 2008 Hej ! Har en ad-21 som sitter i min albin 25. Jag har motoproblem . När jag ska starta båten så svarar den inte på gasen det är precis som att den går på tomgång även fast jag har fullgas efter 30-40 sek så går den upp i 1600-1800 varv då är precis som det ska vara när jag sen kör båten så pendlar den i varv vad kan det vara för fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikMBK 0 Postad 1 Juni , 2008 Ja du... Det där med ojämn gång och dessa motorer verkar det inte finnas någon enkel lösning på... I mitt fall (hade ungefär samma symptom med ojämn gång runt 12100-1800 varv) så trodde många att det var 1) Luft i systemet, eller 2) Varvtalsregulatorn som var trasig. MEn det visade sig att när min oljeläckande matarpump (feed pump på skissen i manualen) byttes ut mot en ny så försvann den ojämna gången! En billig lösning jämfört med att demontera hela insprutningsmekaniken, lämna in eller få en ny, och sen få den monterad... Det dräller ju inte direkt av verkstäder som gör detta numera på sådana gamla motorer... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser