Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Linda76

Ta bort bottenmålning???

Rekommendera Poster

Kan man på något sätt ta bort den fula bottenmålningen utan att förstöra båten??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Javisst, går utmärkt att skrapa bort det mesta, sedan kan du givetvis använda den uppsjö av kemikalier som fins på marknaden just för detta endamål, tex. stripper mm. Inget lett jobb som dessutom tar sin tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett sätt som fungerar är att göra en blandning av kaustiksodalösning och tapetklister, som rollas på. Låt verka i 30-60 min, sedan högtryckstvätt med rotojetmunstycke.

mvh Torbjörn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

60papper, bra maskin så är det bara att plugga in och rock'n'roll! runt 25fot borde du klara genom att slipa. Köp inte maskin på jula/biltema då snålerier oftast blir dyrare i långa loppet, utan tjacka en maskin värd namnet för några 1000lappar (ca2-3k) hällst osillerande och roterande så borde det inte vara några som hällst problem.

 

Dammfilter, glasögon samt mp3 på så blir det riktigt trevligt!

Lycka till!

//Johannes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Torrisblästring är ett alternativ.

/Bo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, låter som att det blir ett projekt till vintern, men bort ska den Glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort samma procedur bara att jag slipade ner till glasfibern och målade på nytt epoxiskikt. Mitt råd är tag en bit itaget så ordnar det sig annars spyr man på skiten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det lika mycket jobb med självpolerande färg ? Börjar tröttna på att allt blir blått som kommer i kontakt. Har inte målat om den på 2 år så det börjar se fult ut me men den färgar av sig lika myket fortfarande. Funkar sån där stripper bra tros? vill ju inte slipa!



Senast ändrad av Thorre | 02 juni 2008 | 22:22

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...