Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
2955

EL FEL, REGLAGE FEL? MOTOR FEL??ELLER VAD??

Rekommendera Poster

JAG HAR PROBLEM MED BÅT IGEN :(  JAG HAR BYTT REGALGE I DEN, EFTER DETTA SÅ STARTAR DEN INTE, DEN ÄR HELT DÖR. SÅ VISADE DET SIG ATT DEN TAR INTE ENS MOT LADDNING,  JAG TESTADE ATT STARTA DEN MED HJÄLP AV EN BOOSTER. MEN DEN ÄR DÖD.. NÅN SOM VET VAD DET KAN VARA???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brytaren för att det inte ska gå att starta i växel kanske???

Du får berätta mer, vad du har gjort och hur... Vad du hade för grejor och vad du har satt dit...

Att den inte tar emot laddning beror nog på att motorn inte startar, då laddar den ju inte heller... :-)

Däremot vet jag att du har glömt Caps Lock....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vi rev isär drevet för vi trodde det var fel på det. men det var det inte.. så satte vi tillbaks det, sen skruva vi bort reglaget, för att se om vajern till växlarna hade hoppat ur, men det såg okej ut. vi spännde det lite för backen strula, den ville ej gå i. sen efter det så vill den ej starta.. den är hel död.  jag satte den på laddning med en batteri laddare men den tar ej emot laddningen.. det sitter ju en bryttare i reglaget som bryter om växel är i, det är om jag har ev kommit emot den när vi har skruvat med det. men den ska ju ta emot laddningen ändå.   hade den inlämmnad på en marina, och där hade dom igång den...  men vad är caps lock??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

CAPS LOCK ÄR EN TANGENT PÅ TANGENTBORDET SOM GÖR ATT DET SER UT SOM ATT MAN SKRIKER NÄR MAN SKRIVER....... VERSALER ALLTSÅ STORA BOKSTÄVER!!

-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltså du kan inte ladda batterierna med en batteriladdare????

Låter som om batterierna är kassa du har inte skruvat loss och blandat ihop o - polerna....då är nog mycket åt skogen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jaså..haha  jo det har du rätt i, men nu kom jag ihåg caps lock...haha:)

nej precis, den tar ej emot laddning, men går batteri sönder bara sådär?? 

jag har inte haft isär nåt med strömmen i båten.

alltid är de nåt strul med båt..  ska kika på det i morgon får mäta på batterierna.. det konstiga är ju att den inte ens reagera med en booster..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..efter som du har meckat med växlarna så kom en tanke upp !!

Microbrytaren .. kolla att den inte ''bryter''  i neutralläget ?

post-11345-1394235500,2845_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...