jorgensen 0 Postad 30 Maj , 2008 Är det någon som vet hur man kopplar i hop en gfs10 med en gps 525s. det verkar som man skall köpa till ett kit.men hittar inget info om detta. jag har mejlat garmin men inte fått svar 7 dagars sen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsEriksson 0 Postad 30 Maj , 2008 Jodå! Du behöver 2st 120 Ohms motstånd och lite skärmad kabel. Använd den lilla adaptern från NMEA till CAN, löd ett av motstånden mellan grön och vit från adaptern och skarva sedan med den skärmade kabeln du köpt på tex ELFA till lagom längd så att du når fram till din GPS, löd sedan ihop det andra motståndet mellan grön och vit i andra änden på kabeln. Där kopplar du även samman den gröna och vita från din GPS, resten enligt beskrivningen från GFS och GPS, fix o färdigt! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 30 Maj , 2008 Garmins hemsida ... CANet Terminerings Kit CANet Terminerings Kit används för att koppla in olika instrument till din plotter via CANet. !OBS Du behöver ha denna för att kunna använda t.ex. GFS 10 till din GPSmap 400/500 serie enhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 31 Maj , 2008 Jag håller på att leta upp en GFS 10 , men det verkar vara slut på många ställen . Kan någon tipsa om var man kan köpa för OMG leverans , och kanske även till ett bra pris? SeaSea säljer denna för 1740:- , men är restad till vecka 30 .....!?!?!?!?!?! // JCC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sungam 1 Postad 1 Juni , 2008 Jag har fått min 525 S och GFS 10 monterad när jag köpte ny båt. Tyvärr hittar inte plottern flödesmätaren. Har sökt på Can men den hittar inget. Några förslag? Sungam Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seagate 0 Postad 1 Juni , 2008 Tja! Dessa har för OMG leverans 1600:- http://www.tecopt.com/artiklar/tillbehor/garmin-gfs-10-bransle-sensor/ // S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 1 Juni , 2008 ..Tack Har knappat in en beställning i kväll ! //JCC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heiner 0 Postad 21 Augusti , 2008 (Bränslesensor GFS10, bensin. Passar Garmin 400, 500, 4000 och 5000-serien. OBS - ej komplett. Till Garmin 420,420S,520,520S,525,525S måste artikel 5627-3850 köpas till (460.-). Till Garmin 4008 och större finns ett flertal alternativ - kontakta oss för information). Det behövs en adapter CANet Termineringkit . Hjertmans i Sisjön Säljer denna för 460 kr. Skall själv skaffa detta kit . Lycka till . Mackan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser