rojep_91 0 Postad 30 Maj , 2008 Tja! Ska åka båt till grönalund om två veckor så jag undrar om någon vet hur man sätter fast båten där, om det är en boj eller något annat. Ska man ta med två fjädrar eller räcker det med en och ett vanligt rep? Kostar det att stå där en dag om man ska gå in? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 30 Maj , 2008 Tja ! Var där igår och noterade att det var boj tilläggning. / Plarsa http://ockelbo.plars.org Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rojep_91 0 Postad 30 Maj , 2008 Okej, då vet jag. Är det stora båtålatser där? Jag har en finmar 4,25 meter. Föresten räcker en fjäder och ett rep? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Treudd 0 Postad 30 Maj , 2008 Ytterst är det bojar. Går man runt finns det platser med Y-bommar för mindre båtar. Det är ganska skvalpigt vid bojplatserna. Det kostar ingenting (förutom inträdet) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rojep_91 0 Postad 30 Maj , 2008 Okej, så du tror min 4,25 meters båt får plats där eller? Sedan räcker det med en fjäder och ett rep? Robin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 31 Maj , 2008 Den får plats och det räcker med rep. Har legat med segelbåten där som är betydligt större. Men som någon skrev så är det väldigt skvalpigt där. Du kan också ligga i Wasa hamnen det tar ju inte mer än 2 min att gå till Grönalund därifrån. Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser