Bergius 0 Postad 30 Maj , 2008 Hej. Med risk för att sticka ut huvudet och verka lite korkad. Jag har läst så mycket om MD21 bland alla trådar och det finns mycket bra info om maskinerna och allt omkring. Men - jag är förvirrad, trots alla inlägg (eller kanske för att det är så mycket info.) MD21A är en Peugeotmotor med beteckningen XD2 (klenaste varianten med omkring 50Kw), om jag förstått saken rätt. Varför står det då på (peugeot.mainspot.net/main.shtm... ) att xd2 är på 2,5 liter cylindervolym. Jag tycker att den då borde vara på 2,1 liter. Första frågan. Stämmer det att MD21A = XD2? Då kommer nästa fråga - var får jag tag på en packningssats för att packa om hela motorn, om jag inte vill betala 6000 kronor på Volvo? Jag är mycket tacksam för svar! Ha en solig helg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mats-Rasmus35 0 Postad 16 Juni , 2008 MD 21 är en motor från Peugeot tillverkad av Indenor! 21:an har modellbetäckning XDP 4/90. Packningssatser kan du köpa hos GETE-motordelar. Sök på Peugeot modell 504 2,1L diesel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
madette 0 Postad 16 Juni , 2008 du kan även gå in till närmaste autoexperten och beställa. brukar ta en dag eller två... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser