inka508 1 Postad 29 Maj , 2008 Hej ! Har i år fått ny båtplats. Skall ligga med fören inemot bryggan. I bryggan finns 2 ringar samt 2 pålar utanför aktern. Kort fråga. Är i färd med att iordningställa tampar. Ser att det är vanligt att man använder schackel i ringarna. Är det inte lika bra att använda karbinhakar ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 29 Maj , 2008 I så fall merxhakar, men schackel är bättre. mvh //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 29 Maj , 2008 Vad heter det, kaus ska du väl ha? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 29 Maj , 2008 Sure, en sån är ju ofta insplitsad i tampändan, men han behöver likafullt en schackel/hake för att fästa tampen i ringen. //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 29 Maj , 2008 ok, då ska han ha en schackel eller två. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 30 Maj , 2008 Hej Jag tänkte köra med 14mm tampar till 1 tons DC i lugnt läge, är de ok? Sen blir jag inte klok på Kausen, ska det vara 12mm kaus till min 14mm tamp eller är jag ute å cyklar? MvH Mutto Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 30 Maj , 2008 Bytte min 14 mm lina för ett år sedan till en 12 mm (tror jag det var). Är de för tjocka är det svårt att knopa ordentligt kring knapen, speciellt om man bara har en knap i fören som två linor ska fästas i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser