Bozzeman 0 Postad 29 Maj , 2008 Är det någon som vet var man får tag i nya självläns till en Trifoil styrpulpetare eller om det finns genrella självläns man kan fixa till att dom passar? Ringde på en annan trifoil styrpulpetare för ett tag sedan. Ägaren hade fyllt skrovet, Trifoilen är ju dubbelbottnad, med PU-skum. Han sade att han fått mycket bättre flytförmåga och att båten gick lättare i vattnet. Trifoilen är ju också mycket viktkänslig, dock godkänd för 8 personer, och tappar nästan all fart då man har en 25hp på och är 4 pers. Den planar inte alls utan plogar sig igenom vattnet. Han sade att det blivit mycket bättre vad det gäller det när han sprutat in PU. Han hade använt valig PU fogskum som han köpt billigt på Cheapy. Tycker att det låter skumt att ha PU i skrovet. Någomn som vet hur/om dey funkar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tyreso 0 Postad 29 Maj , 2008 Hmm.. fylla med pu fogskum låter lite skummt!? Hur är det med fogskummet? Suger det åt sig fukt med tiden? Om det gör det så kommer ju vikten att öka av fukten i fogskummet samt ökad risk för frostspängning. Kom att tänka på Alfa Romeos Sud som man hade fyllt balkarna med skum för att få ner ljudnivån i kupén, problemet var att bilarna började att rosta innan de kom ut till bilhandlarna.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bozzeman 0 Postad 30 Maj , 2008 Har läst på en del om Trifoil och det verkar som det var skum i skrovet orginal. Ett problem var just att det sög åt sig fukt och vikten kunde öka enormt mycket i en båt. Verkar som de flesta föreslår att ta bort durken och sedan rensa bort skummet och låta det bara vara luft där. Undrar fortfaranad var man kan få tag i en självläns i plast med kula som jag behöver byta ut på min Trifoil. Hoppas ngn kan ge mig ett tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser