Gäst Donna-Lee Postad 29 Maj , 2008 Man går på bussen, man går i båten? Man bor i bussen, man bor på båten? Det här är konstiga grejer. När kliver man av? /Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 29 Maj , 2008 Njaaa?... jag går På bussen...så långt stämmer det men jag går ombord PÅ båten också! När det gäller att Bo så bor mina föräldrar I bussen och vi i vår familj vi bor I båten hela sommaren..verkar vara en dialektal språkfråga. Men till hösten så går morsan och farsan av bussen och vi vi går iland. hejhopp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikG 0 Postad 29 Maj , 2008 Du går även ombord på bussen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 29 Maj , 2008 Mönstar man inte av Nej jag vet inte, men som du säger är det nog en dialektgrej det där, eller hur man betonar/säger det i sammanhanget. Jag bor på båten. Jag bor i bussen, liten ful tanke bakom detta, men vi är väl sådana som människor. /U Men hur ska man annars komma ut med att det just nu finns ett forum för sådana som oss . Vi kommer att föra ut reklamen om det nya forumet till campingfolket under sommaren och tror att till hösten ska det kanske bli fart. Sidan är som sagt under uppbyggnad och ribban ligger högt. Eftersom vi är fulla med idéer, för att förenkla livet för boende i buss/båt så ser vi ingen annan utväg än att dela med oss av detta till alla som lever lite mer jordnära, eller seriöst förenklat. Inga moderatorer kommer att finnas utan vi plockar bara bort det som har gått överstyr till hösten när vi sätter igång hela kalaset. Sidan ligger i foten på detta meddelande och guiden, kolla gärna och ta del av förslagen. Kanske ni hittar en bra vinkling eller får något uppslag från detta /UoK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 15 Juni , 2008 Man kan ju välja att bo i husvagn också! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 15 Juni , 2008 Och man kan ledsna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 15 Juni , 2008 Jag har bara bott ett par nätter i min husbåt hittills (men jag sov gott). Räcker det för att kvalificera sig (se bild)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Richard_Scarry 0 Postad 16 Juni , 2008 man kliver av efter en fylla o kliver på en vecka senare med nytt nick Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 16 Juni , 2008 Självklart . Men bara ett par nätter? Ska det bli permanent boende? Isf härligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser