Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
Crona

Playwooden som ligger som durk i motorrummet på maxi 77

Rekommendera Poster

Har ni tagit bort playwooden (träplattan) som ligger i motorummet på maxi 77:an? Jag tänkte höra om det är bökigt eller om det är något speciellt man böhöver tänka på. Jag måste plocka bort båda batterierna samt montera bort avgas systemet. Kan man behålla gas vajern och ändå lirka bort denna trä platta? Anledningen till att jag ska ha bort den är att trä klottsarna som håller batterierna har vittrat sönder och jag måste göra nya och skruva dessa på plats igen underifrån. Vågar inte skruva dem endast uppifrån då jag inte vet hur djupt jag kan skruva.

post-15276-1394235492,3376_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte göra det lite enkelt för dig. Borra ett litet hål i plywooden och mät tjockleken och skruva sedan klotsarna uppifrån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte annat än att hålla med. Om det nu är så bökigt, ta inte bort den! Förborra hålen och mät sedan hur mycket du borrade igenom Flört Jag menar varför göra det svårare än vad det redan är. Annars kan du limma med t.ex pl400

//Johannes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag sattsar nog på att bara borra uppifrån. Det får kanske räcka. Kan ju inte bli så stora påfrestningar när båten lutar under segling.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...