Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
trolle

280 drev

Rekommendera Poster

Jag har ett 280 T drev. Som jag har förstått så slår inte drevet upp om man går på grund. En stor risk. Hur löser man det på ett bra sätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst daniel

Undviker grunden... :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Robert

Har också 280 drev - vet dock inte om det är 280 T? Min erfarenhet är att de slår upp utom när man backar och backspärren slår i./R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Samma fundering, ser i sprängskiss att stag från trimpump aktiverar backspärr, d.v.s när drev höjs släpper backhake. vid körning framåt ligger backhaken i och om du då kör emot något går drevet INTE uppåt. Har fått info att när du kör där det är grunt skall drev höjas så att backspärr läpper, stämmer detta? om så är fallet är det en idiot konstruktion?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Lyckades få en liten grundkänning precis innan upptagning i höstas i ca 15knop med drevet helt nere. Mitt 280 drev slog i alla fall upp vilket gjorde att det endast blev en liten skada på sheddan som har blivit åtgärdad nu. Hade inte drevet slagit upp så hade det nog blivit lite mer skada än så..

Mvh,

Kristoffer 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vet jag inte exakt hur det ser ut på t varianten....

Men på de andra 280 dreven så kopplas backhaken ur via växelläget, när jag lägger i växel framåt så kopplas backhaken ur..

Här är en länk på grejorna

http://www.teal22.fslife.co.uk/fiche/47.htm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...