Westfjord26 9 Postad 28 Maj , 2008 Snacka om högtryck, 60cm lägre vatten idag än normalt på västkusten, hur känns det när båten sticker 0.8 och båtplatsen är 1.40 djup...tur att det är ett dytäcke på botten så man kan ploga sig ut om vattennivån består till helgen, tur att propellern sitter en bit upp.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 5 Juni , 2008 jo, det är sant, det är många grynnor som dyker upp nu som man inte visste fanns, så det gäller att vara försiktig i helgen när jag åker ut till St Nassa .... upp till en 1/5 m så se upp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 Juni , 2008 Det gick riktigt bra, men det var mycket nära botten kan jag säga, skall ut idag igen så hoppas på lite högre vattennivå, har inte varit ute och kollat i veckan, får väl ploga igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 6 Juni , 2008 Håller med, det är dötrist med detta låga vattenstånd. Vi kommer inte ens ut från vår båtplats...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sweetleif 0 Postad 6 Juni , 2008 Ha! Själv fick jag be ungarna att ställa sig i aktern så att jag kunde slita mig loss från leran i hamnen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 6 Juni , 2008 ja fy fagerlund, annat var det förra året då var det lågtryck hela tiden, snacka om en riktig båtsommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser