Thomaseb 0 Postad 28 Maj , 2008 Hej jag har en vp aq260a, som ger i från sig ett missljud när man varvar upp motorn hastigt till ca 3000 vrm utanbelstning. Men det låter inte när jag varvar upp motorn sakta utan belastning?Det låter som det kommer från framkanten på motorn. låter som metall mot metall eller något som sitter löst. Har precist renoverat vattenpumpen. Provade att köra motorn utan vattenpumpi 30 sek, varvade upp motorn hastigt till 3000 vrm men inget ljud? Kan någon hjälpa mig...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 29 Maj , 2008 Har du provat att lyssna med en metallstång mot örat eller ett stetoskop (finns på Biltema) på olika delar av motorn för att lokalisera missljudet? När du körde motorn utan vattenpump så satt ju rimligen inte aggregatremmen på plats. Kan missljudet komma från spännrullen eller generatorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tyreso 0 Postad 29 Maj , 2008 Bytte du lager i vattenpumpen??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser