Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
caak

Mindre DC båt för ca 20.00-25.00 kr?

Rekommendera Poster

Jag går och funderar på att skaffa en DC (eller HT) båt i storleksklassen 16-18 fot. Min budget är ca 20.000 -25.000 kr skulle gärna vilja ha en båt med inombordare. Jag har tidigare titta på Ockelbo t16i.

Jag skulle nu gärna vilja ha förslag på andra båtar i ungefär min prisklass som kan vara bra alternativ. Med min budget så blir det ju troligtsvis ett renoveringsobjekt som pengarnar räcker till men kom gärna med förslag på båtmodeller. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Din budget är nog lite i snålaste laget. Räcker väl antingen till sportbåt inkl motor, eller en äldre ht-båt med urgammal motor. Fast det är klart - är du duktig på att pruta så kanske det kan gå....

En Ockelbo T16 borde väl inte vara helt omöjlig att hitta för 25 tkr, fast då pratar vi nog ganska gammal motor. Orenoverad B20 eller utombordare modell äldre...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är väl snarast vad finns till salu istället för vad skall jag ha... sök på blocket allt finns väl där, du kan ju till och med ange prisklass när du söker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Jag hade en båt som hette Golden Star förut. En sådan bör du kunna förvärva för ca 25.000. Enligt mig är det ett mycket bättre köp än motsvarande ockelbo. Dessutom går den att övernatta i o du har en iläggsskiva i förpiken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen, ska kolla in Golden star lite närmre, såg även på blocket att det finns ganska billiga selco 18 cabin som är ombyggd till dc båt, vad tror ni om en sådan båt? Någon här som byggt om en selco cabin till en dc och har tips angående detta?

http://www.blocket.se/vi/15714610.htm?ca=11_s

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tittade på bilderna på Selcon.....

Jag hade inte köpt den!

Jag hade valt följande båtar i den storleken.

Golden Star

Cresent 53 K eller DC

Delta17

Nora 17

De har bättre övernattningsmöjligheter.

Nora och Cresent går bra i sjön.

Dock vet jag inte vad de ligger i pris!

Senast ändrad av tyreso | 29 maj 2008 | 10:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Delta 17 såg ju fin ut men verkar dock ligga lite högre i pris ca 45 tusen och uppåt =(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar var svårt att hitta bilder på Golden star båten, finns ingen till salu på blocket och på google kommer det inte upp så mycket. Heter båten nått mer än golden star?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev en Crescent 53 DC, tack för tipsen på båtar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...