Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Colita

Flacka båtramper på västkusten

Rekommendera Poster

Då vi har en framdjulsdriven Volvo och envisas med att ha båten på trailer, så har vi svårt att dra upp båten efter våra besök på västkusten. Efterlyser därför flacka båtramper. På Nordön (nära Marstrand) finns en jättebra ramp, men vi skulle även vilja ha lite tips på flacka ramper på andra ställen (framförallt något norr om Marstrand). Någon som har bra tips och vill dela med sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flacka ramper kan jag inte tipsa om, men ett annat tips som ökar utbudet av upptagningsramper kan jag ge. När jag själv ska dra upp på en brant ramp eller grusramp brukar jag inte dra upp båten helt på kärran utan lämna den 3-4 dm från förklykan, kärran lyfter då i dragkroken och det ger extra tyngd på framhjulen och ett bra grepp vid framhjulsdrift.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Det finns en ganska bra ramp i Strömstad på Kebal den var det inga problem med i sommras (v40) min båt väger 1000kg men där gick det som en dans. den är gratis. Urban.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen båda två. Hoppas på fler tips på flacka båtramper, men det kanske blir till att prova Strömstad i helgen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...