Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Gäst Viktor

Crescent Sportbåt

Rekommendera Poster

Gäst Viktor

Hej, Jag har just blivit med båt. Vad jag kan förstå så är det en crescent sportbåt, flygfiskens storebror (440x170) från 60-talet. Finns det nån som har en likadan eller nån som vet saker om den som jag inte vet så hör av er. Vore kul att utbyta idéer, tips och bilder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst crescent44

jag har en sån crescent 44 jag har bara haft den i 4 månader så jag kan inte så mycket men hur stor motor har du på din ? jag har 20 hk och den har högsta rekommendation 50hk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Viktor

Hej C44, Nu är jag plötsligt osäker efter att ha sett annonser med JOFA-båtar som liknar min. Kanske inte är en crescent ändå. Jag har pratat med Ryds och de skall skicka en bild på en Jofa. Hursomhelst, storleken stämmer ju så jag kan svara på din fråga. När jag köpte den så ingick en 25hk yamaha. Med denna kunde båten inte riktigt komma upp i plan och kändes slö och trist så jag har precis lyckats byta till mig en 55hk. Återkommer när den är monterad och provad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå!! Har även jag en liten sportbåt från 60-talet. Vissa har sagt till mig att det är en flygfisk, men jag är inte säker. Har iaf bilder på den om du vill kolla likheter med din båt...

post-3605-1394234274,3468_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det visade sig vara en JOFA Stingsport. Jag har fått tag på gamla broschyrer nu och det finns ingen tvekan längre. Viktor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan det vara så att min båt skulle kunna tänkas vara i de broschyrerdi tittat i. Vet heller inte riktigt vad jag har för båtmodell.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej
Har precis fått hem en raritet (tror jag), Det är en Crescent  44 Sport Avant från 66-68. längd:4,27 bredd:1,7 motor 50 hk mercury -66. Konstruktör Harry Becker Design Pelle Pettersson
Någon som vet mer?
Vill gärna ha foto med kapell på (ska sy ihop ett)

post-13318-1394234462,877_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...