utombordarn 0 Postad 27 Maj , 2008 Fy F-n säger jag bara! Idag sjösatte jag äntligen min båt,men det bara jäklas.Sitter en 79årsmodell 70hk johnson på denna.Motorn går bara på två cylindrar,tyckte den kändes lite tam så jag började kolla.Nedersta cylindern är borta,ingen gnista.skiftade tändspolen.jag trodde ev det kunde vara den som är trasig.Men icke!!Då återstår väl bara givaren inne i svänghjulet va?? denna kostar 4200kr ny!inte värt tycker jag att kosta på en så gammal motor detta eller??Cdiboxen lär det väl knappast vara? Hur som helst har jag en 90hk yamaha-99årsmodell tvåtakt på g till rätt penning.Rigglängden på min motor är om jag mäter från undersida u:et dvs akterspegelns övre kant till skeddan så är måttet ca 55-57cm.HELA riggen från underkant från fenan som skyddar proppellern til motorns underdel är ca 90cm,då är det väl en långrigg?? mvh/ utombordaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 27 Maj , 2008 Du skall ha lång rigg mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser