localbar 0 Postad 26 Maj , 2008 Hej Har precis lackat om min magn.migit med en 2komp. lack färg. Jag använde en roler och därefter en lackborste för att släta ut luftbubblorna som uppstod med rollen. Problemen med bubblorna löste sig, nu har jag däremot tunna sträck efter borsten. Är det något man kan rubba/polera bort? För övrigt är ytan mycket fin och jämn.... vill dock få bort dessa små sträck och få ytan att bli som en spegel`... Skulle vara mycket uppskattat om någon kan dela med sig sina erfarenheter/tips. Tack på förhand och trevlig sommar /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 527 Postad 26 Maj , 2008 Visst kan du använda rubbing för att få bort ränder efter en pensel. Om det behövs som du skriver i rubriken, kan bara du själv svara på. Börja med en grövre rubbing på en yta som inte syns så mycket. Torka med en ren trasa och kolla resultatet. Blev det bra så går du över med en finare rubbing tills det blir perfekt. Annars glömmer du det hela och låter det vara... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sciroccogtx15v 0 Postad 27 Maj , 2008 Hej! Börja med våtslip. 1200 papper. När du fått ytan slät (och matt), maskinpolerar du det hela med rubbing. Vaxa sedan. Ytan kommer, om du lyckats få på tillräckligt mycket färg att bli som om du sprutat båten i lackbox. Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 27 Maj , 2008 Men vänta minst 14 dagar så att färgen är helt genomhärdad. Att ta bort penselränder med rubbing på trasa går inte - du måste jobba med en kloss så att du bara slipar ner åsarna, inte dalarna. När ytan är jämn är poleringen en annan sak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 28 Maj , 2008 Sådana små detaljer syns inte när båten ligger i vattnet. Sjösätt och njut av det vackra vädret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser