PG550 0 Postad 26 Maj , 2008 Hej! Vilken av dessa två båtar är bättre. Har hittat en Yamarin 64dc och yamaha 250hpdi och en Bella 621dc med Suzuki df 225 motor. Båda båtarna är ungefär lika dyra och har samma utrustningsnivå. Har ej möjlighet att prova dem innan ett eventuellt köp. Kan någon säga hur dessa båtar fungerar i hög fart för de lär ju gå upp mot 50 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 26 Maj , 2008 Vilket bilmärke är bättre - Volvo eller Saab? :-) Det är inte lätt att svara på detta men det finns mycket skrivet om det här på MG - sök och du skall finna. Kolla respektive båts hemsida och jämför därefter - ger en del info som kan vara nyttig. Tex bör du kolla vilken största motorstorlek som får hänga på vilken båt! Bästa - och enda? - sättet att testa en båt är att köra den och gå på känslan. Båda är bra båtar - lycka till med båtsommaren 2008! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marty 2 Postad 26 Maj , 2008 Har för mig att jag läst någonstans att föregångaren till Bella 621, alltså Bella 620 blev lite instabil i farter över 45 knop. Tror det var därför de sänkte max motor från 225hk till 175hk. Kan vara värt att kolla upp då dessa båtar lär göra över 50 knop med de motorerna. Jag tror Yamaha HPDI250 egentligen ligger någonstans runt 275hk så Yamarinen lär ju gå som ett skott med en sådan därbak. Båda båtarna är fina men fågan är väl också vad försäkringsbolagen säger, på Bellan är max motorstyrka 175hk och på Yamarinen 200hk. /Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bodpat 0 Postad 26 Maj , 2008 jag har en 621dc 2008 vad jag vet så är den godkänd för max 175 hk. Bella 620 dc är däremot godkänd för 225 hk. Vad bellan bertäffar så testade båtnytt tror jag den 2006. Fick suerbra betyg vad det gäller hur den går i sjön samt hur sittbrunnen är planerad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser