Sandbinhosa 0 Postad 26 Maj , 2008 Hej! Har nyss köpt en liten Amgo23:a. Båten har en teaklist runt om. Förra ägaren var lite slarvig vid lackning av denna och av grabbräckena, och det är därmed rätt mycket lackfläckar på däcket (enkomponents, tror jag). Dessa sitter som berget. Är det någon som vet hur man får bort dessa? Tror ni att det fungerar enbart med autosol eller behöver jag tyngre grejer? Tack på förhand! Mvh, Anders. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 26 Maj , 2008 Är det enkomponents skulle jag försöka tvätta bort det med något lämpligt lösningsmedel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 26 Maj , 2008 Funkade med Autosol för mig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandbinhosa 0 Postad 27 Maj , 2008 Tackar för svaren. Tar med mig autosol till båten nästa gång. Hoppas att det funkar. Annars provar jag med aceton. Ha det gott i sommarvärmen! /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 27 Maj , 2008 Hmmmmmmmmmmmmmm? Om det är små droppar/fläckar så skulle jag först prova med en plastisskrapa och sen en isskrapa i stål (rundadade hörn) och först efter det gå på med kemikalier enligt ovan. Lycka till! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 10 Juni , 2008 Äh, vad är för fel på aceton? Billigt, skonsamt och effektivt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser