Sardaukar 12 Postad 26 Maj , 2008 Tänkte snickra ihop ett par sittbrunnsbord i teak. Frågan är då var man kan köpa detta? Finns det någonstans att beställa på nätet? Bor i en mindre kommun, så kom inte och säg att det finns i de stora byggvaruhusen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 26 Maj , 2008 Kolla med http://www.pondussnickeri.se/ även om det står inget på deras hemsida om nätförsäljning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 26 Maj , 2008 Finns ju iofs en del färdiga bord att köpa till rimliga priser, dock är ju Teak dyrt om du skall ha ett stort tjock bord, själv skippar jag sk marinteak, och köper stolar/bord som är utemöbler sen sätter du sågen i dessa, en del säger att det inte är samma kvalitet visst så är det säkert men jag är också övertygad om att sk marinteak även den har fått betydligt sämre kvalitet de senaste 10 åren! räkna i teak per kg/kr får du m y c k e t teak hos utemöbelhandlaren !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thomas_sundberg 1 Postad 27 Maj , 2008 Hej Om du har ett eget företag (eller känner någon som har) kan du köpa hos grosisterna, dessa har avsevärt lägre priser och kan skeppa inom hela landet, dock inte små kvantiteter, då kan ditt virke få lift när dom ändå skeppar till någon större kund. Om du bor i västra götaland kan du kolla med Interwood Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 27 Maj , 2008 De färdiga borden är alldeles för breda. Mitt bord ska vara ca 600mm långt och max 250mm brett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 27 Maj , 2008 Som jag skrev ta fram sågen,snickarlådan och ett bra trälim, detta tillsammans med lite fantasi och du tillverkar ditt bord precis som du vill ha det. Se inte bordet du köper som ett borr utan som Teak i lösvikt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 27 Maj , 2008 Heh, jovisst. Men risken är att man får ångestkänslor när man sätter tänderna i det nya bordet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 27 Maj , 2008 Varför då ? då skulle du ju få det av Teak i lösvikt också, för det blir dyrare ! fast det är klart behöver du ett utebord kanske du skall behålla det som det är och SEN köpa ett till att sätta sågen i Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 27 Maj , 2008 Nja...har ju svårt att tänka mig en vanlig planka i rätt storlek skulle vara dyrare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 27 Maj , 2008 Nu vet jag ju inte var du bor, men har du kollat Biltema? Dom har i lösvikt, finns plank i ett par olika bredder. //Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 27 Maj , 2008 Har sett det också, men egentligen för smala. Endast 120mm breda. Skulle behöva mellan 200-250mm breda. I värsta fall får man skarva ihop två stycken. Har ca 6 mil till Biltema i Kristianstad dock. Det suger verkligen att bo i Ingemansland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser