Reynolds 0 Postad 25 Maj , 2008 Hej, Köpte nyligen en begagnad båt med en Merc 650 båtmotor. Nu visade det sig att växelhuset är i pajj, och min fråga lyder: Är det värt att lägga pengar på att köpa (om man kan hitta) ett nytt växelhus service eller är det bättre att lägga samma peng lite mer och köpa en ny motor? Tänkte att det kanske är en fördel att köpa nytt växelhus och serva vefintlig motor för att den i övrigt är i gott skick samt man då har en nyservad motor... ledsen om liknande frågor redan är besvarade/frågade, men skulle vara mycket tacksam för svar/synpunkter! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 26 Maj , 2008 Vet ej om din snurra, jag kan berätta om min gamla suka 60hk 2cyl. då jag hade haft felaktig smörja i växelhuset och den skar ihop ca: 2002 det kostade 8,500,- pistoler, sedan fin som tusan, fast för flera tusen :-) /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reynolds 0 Postad 26 Maj , 2008 tack jugge för infon! har beslutat mig att försöka reparera den gamla motorn med att hitta ett lämpligt växelhus. det visade sig att motorn, med nummer 2016419 är tillverkad redan år 1966. roligt, om det går, att bevara en sån klenod! i teorin tycker jag det låter bra, men antar att rent praktiskt det kan innebära en del jobb...!? /J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser