poppi 0 Postad 25 Maj , 2008 Hej, Gör ett nytt försök eftersom mitt första inlägg blev fel. Har en mercrusier 454 magnum från 94. Första turen iår hade jag lite problem med att den ryckte till, hackade ett par gånger víd march fart. Trodde att det var kondens i bensinen, bytte filter i vattenavskiljare, bränslefilter samt hällde ksprit i bensinen. Turen efter, ca 10-15 distans fungerade perfekt men sen turen efter igen även den på ca 10-15 distans, kom problemet tillbaka. Det är inte så att den går ner i varv och går ojämt under en längre tid utan det är med som ett snabbt ryck. Tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 26 Maj , 2008 kanske du skulle kolla igenom tändningen ...från stift till fördelarlock .Glöm då inte att skruva av fördelaren och titta . Kan bli massa ''gegga'' på kontaktytorna ! Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_Lindgren 0 Postad 26 Maj , 2008 Låter som ett tändningsproblem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppi 0 Postad 27 Maj , 2008 Har nu varit i båten och kollat fördelarlocket. Gjort rent bläcken och upptäckte att där fattades en skruv som håller locket, 1 av 4 st. Kan detta påverka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppi 0 Postad 7 Juni , 2008 tror nu att mitt problem är löst. Har kollat över tändning satt i skruv i fördelar lock men har dessutom fortsatt med K-spriten i bensinen och nu har det fungerat 2 sista turerna utan problem. Tack för tipsen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser