Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
poppi

Mercrusier 454 magnum.

Rekommendera Poster

Hej,

Gör ett nytt försök eftersom mitt första inlägg blev fel. Har en mercrusier 454 magnum från 94. Första turen iår hade jag lite problem med att den ryckte till, hackade ett par gånger víd march fart. Trodde att det var kondens i bensinen, bytte filter i vattenavskiljare, bränslefilter samt hällde ksprit i bensinen. Turen efter, ca 10-15 distans fungerade perfekt men sen turen efter igen även den på ca 10-15 distans, kom problemet tillbaka. Det är inte så att den går ner i varv och går ojämt under en längre tid utan det är med som ett snabbt ryck.

Tacksam för tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kanske du skulle kolla igenom tändningen ...från stift till fördelarlock .Glöm då inte att skruva av fördelaren och titta  . Kan bli massa ''gegga'' på kontaktytorna !

Lycka till 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nu varit i båten och kollat fördelarlocket. Gjort rent bläcken och upptäckte att där fattades en skruv som håller locket, 1 av 4 st. Kan detta påverka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tror nu att mitt problem är löst. Har kollat över tändning satt i skruv i fördelar lock men har dessutom fortsatt med K-spriten i bensinen och nu har det fungerat 2 sista turerna utan problem.

Tack för tipsen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...