Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Frans

Övernatta i styrpulpet?

Rekommendera Poster

Jag ska byta upp mig till en större båt och det lutar åt en styrpulpet med solbädd. Det har fått mig att fundera på ifall ingen kommit på någon bra idé att övernatta i en styrpulpet. Om man har en solbädd behöver man ju egentligen bara ha något sorts kapell över sig.

Finns det någon där ute som har några smarta lösningar? Det måste vara fler än jag som funderat på det. De som vill ha en styrpulpet för öppenhetens skull men ändå möjlighet att kunna övernatta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror de flesta köper daycruiser om de ska övernatta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På 70-80-talet fanns till en del styrpulpetare som tillbehör ett lågt  sk körkapell som täckte främre delen av båten. Ex.vis tror jag att Ockelbo B16 hade ett sådant. Satt på 3-4 ganska låga kapellbågar så att passagerarna fram fick ett hyfsat skydd.

Kanske kunde vara något. Borde väl inte vara en omöjlighet att malla av och låta en kapellmakare sy upp ett.

//df90

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se till att du får det tätt och sätt dit ett myggnät om du skall kunna sova ostört nära land. Annars går det ju bra att lägga sig en bit ut. Låt inte motor och bensintank hamna innanför kapellet/tältet.

Jonny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade dina funderingar när ja ägde en ryds 568 gti men vi fick lägga planerna åt sidan.

Det blev för svårt att få ett kapell som blev bra.de som finns är för låga i tak och skulle jag sy upp ett nytt med högre bågar så blir det himmla dyrt(10 -15 tusen)

Ska men ligga över i båten så är nog en båt typ dc wa mm bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

70-100 cl vodka brukar kunna få de flesta att kunna sova varsomhelst!

Flört

Senast ändrad av Rovarn | 25 maj 2008 | 18:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur stor är solbädden? Du kan kanske slå upp ett tält där, ett sånt där självstående.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...