Rubinen 0 Postad 23 Maj , 2008 Har nu suttit i ett par timmar och sökt svar på forumet, men jag blir mest förvirrad över alla olika bud. Det är så här. Jag köpte en Vator i våras. Tänkte bottenmåla. Jag testade Interstrip då det fanns färgrester kvar. (Förra ägaren hade slipa av det mesta) Interstrip funkade kanon, men resultatet blev: färg bort = sprickor gelcoat synlig. Idag har jag gått över hela botten och öppnat upp alla små sprickor, jag hittat, för att laga ordentligt. Ingen är rakt igenom skrovet utan enbart genom gelcoaten (glasfiber synligt). Frågan är nu. Vad ska jag spackla med? Nåt PP-spackel vore kanon om det var möjligt då jag har nästan alla i garaget eller måste jag ha nåt annat? Kan man blanda microballonger i PP-spackel? Obs! Alla lagningar är under vattenlinjen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 24 Maj , 2008 Om du nu vill ha PP, är väl gelcoat-filler ett klokt val. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinen 0 Postad 27 Maj , 2008 Skippade PP och valde istället Watertite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 27 Maj , 2008 Watertite verkar ju vara någon form av vattentät färg för källargrunder.....?????? Vad fick dig att använda det istället för att laga plasten som man brukar med glasfiberspackel ??? Känns spontant inte riktigt rätt. Bara nyfiken ! / Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simon111 0 Postad 27 Maj , 2008 Watertite är Internationals epoxispackel och ett klockrent val för denna typ av lagning. Man skall inte alltid lita på Google Oceanis Mitt tips är att dessutom ta chansen och måla ett spärrskikt med epoxi när du ändå är igång och har en ren botten. / Simon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 27 Maj , 2008 Där ser man !! Lärde mig något nytt idag / Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinen 0 Postad 29 Maj , 2008 Min plan är att måla med Primocon och sen Eco Cruiser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser