alfken 0 Postad 23 Maj , 2008 Har redan varit ute i sammanlagt en vecka, en tre dagars o en fyra dagars. Härligt väder, i det närmaste perfekta vindar, 5-10 m/s. Forfarande kanske lite kyligt på kvällarna. Har åkt dit vindarna bär, dvs har inte haft några speciella mål, mycke halvvind o bide vind. lite slör. Fick en resa på ca 30 nm utan ett enda slag. Visst kan livet vara underbart. Nytt försegel o nya ST vinschar, vilket lyft. Imorgon är det dax igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 23 Maj , 2008 Vart bär det iväg till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 23 Maj , 2008 Förmodligen Huvudskär, enligt mitt tycke ett paradis. No vindar passar ganska bra. Åker från Gålö. Sen får jag se, är ute 3-4 dagar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 24 Maj , 2008 Ligger du på GBK70? /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 28 Maj , 2008 Ja, D48. Du me förmodligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 28 Maj , 2008 Ja nu är jag på en dagstur med båten. Tar inre vägen mot Marstrand från Björlanda. Ingen vind ännu men det blir väl sjöbris strax. Tuffar tomgång så länge. Mobila bredbandet (nytt för i år) ger bra fart så det är nästan som hemma! Nu kan smygjobba (eller smygsegla utan att chefen vet nåt). Oj , där dök det upp en prick! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 28 Maj , 2008 Är du ute med en Forgus 31? Vad har du för nummer till jobbet? Tänkte ringa chefen, får inte ja vara ute så ska inte du va det heller. Är INTE avundsjuk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 28 Maj , 2008 Javisst är det en Forguss! Jag har bra pli på chefen. Han har satts på ledarutbildning och jag tror han insett det utvecklande i seglandet. Ger öppna sinnen - oj där kom en grön. Då håller jag åt höger. Tar mig en mugg kaffe med stenhård bulle. Aj, att jag glömde köpa färskt. Livet kan bli trist ibland. Men man får försöka hålla god min. Nu siktar jag Marstrands fästning. I Marstrand ska jag nog ha klarat av det här med den trista bullen. Ska försöka värma den jag har kvar sålänge. Livet går vidare igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 28 Maj , 2008 Ajöken nu blåste det en pust! Hissar på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser