DeWalt 0 Postad 23 Maj , 2008 Har införskaffat en flong ny ratt till Ryds´ n. Är det någon som har koll om ratten sitter med något annat än centrum bulten. Jag hittar då inte något annat.Har tagit i utav bara helv..e.Och tror nog jag får med mig hela skrovet snart.Har försökt med att knacka och rycka samtidigt. Tror ej på att värma för då smälter väl både det ena och det andra.Har lånat en sk utdragare av en kompis. Så då borde det väl gå. Bara det inte sitter med något annat som följer med. Det gäller en Ryds 600 GTS årsmodel 98 så den har ju suttigt ett tag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 548 Postad 23 Maj , 2008 Jag brukar försöka få ratten i spänn med låren och en arm, och sedan slå på den några varv lossade muttern.Jag tror inte man ska använda för stor hammare. Med en lite mindre får man bättre snärt i slagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 23 Maj , 2008 Är det Teleflex styrning brukar det bara att med avdragare (om den sitter hårt) dra ut ratten. Har på mina båtar dragit ut med 3 arms avdragare utan problem i alla fall. /Bo Senast ändrad av bossee | 23 maj 2008 | 22:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 24 Maj , 2008 Som sagt, Ratten sitter med en Centrumbullt att det finns ett styrstift som ser till att ratten inte snurrar runt på styrstången. Eftersomm styrstången oftast e konisk så brukar man behöva en avdragare model klo för att få av ratten utan ngr skador. Lycka till och hör av dig om du undrar ngt! Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeWalt 0 Postad 24 Maj , 2008 Kanon. avdragaren är införskaffad, imorgon bär det av till hamnen för att skrida till verket. Tack för er info, att den inte sitter på något annat sätt. Nu vågar man ta i ordentligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeWalt 0 Postad 26 Maj , 2008 Japp där var den loss. Men satan vad den satt hårt. En avdragare modell ENORM gjorde ändå att jag stod som slutsegrare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 26 Maj , 2008 Hehe. Jag bytte också ratt igår. Var stört omöjligt att få loss den för hand. Men tvärtemot dig räckte det med en avdragare modell mindre, och jag behövde bara skruva några varv, så var den loss. Skitenkelt egentligen! Förresten, vad är det för ratt du skaffat? Senast ändrad av Sardaukar | 26 maj 2008 | 20:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeWalt 0 Postad 31 Maj , 2008 Det blev en ratt av märke Teleflex, inget fancy. Bara grövre och svart och silver. Det var lilltösen som valde. Och om några timmar blir det första riktiga premiär turen för säsongen. Skall bli så grymt skönt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser