Micke_Nydahl 0 Postad 22 Maj , 2008 hej har en mercury 40 hk 4cyl från 93 problemet jag har är att jag inte hittar termostaten, Vart sitter den? Finns det flödesgivare som larmar om det är för lågt vatten flöde? MVh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Nydahl 0 Postad 24 Maj , 2008 Är det ingen somvet varttermostaten sitter??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beth99 0 Postad 21 Juli , 2008 Hej tyvärr har jag inget svar, men en likadan motor. Jag har råkat ut för att motorns varvtal helt plötsligt begränsas under färd. Har du råkat ut för detsamma? Jag har en fundering om det kan vara dålig kylning. Det hörs inget larm, men det skulle ju kunna vara trasigt. Se foruminlägg på Fråga: Mercury 40 hp -problem går ej att varva mvh/Bertil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 21 Juli , 2008 Kan vara överhettning men kanske troligare övervarv på motorvarvtalet. Då träder en varvtalsbegränsare in som skyddar motorn mot övervarv. Tror inte Mercury 40 hk 2-takt 4 cyl har termostat. Däremot har den en temperatursensor i toplocket. /Bo Senast ändrad av bossee | 21 juli 2008 | 15:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 21 Juli , 2008 den motorn har inget varvtalsskydd o ingen thermostat ändast tempgivare i toppen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser