Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Kenneth_S

Färskvattenpump som låter, men inte pumpar...

Rekommendera Poster

Skulle diska i båten för första gången i år, vred på kranen och pumpen börjar att låta... men det kommer inget vatten... Kikade vid pumpen och tog loss kopplingen som går mellan tank och pump, och sög... vatten kom, så det var inte stopp i slangen den vägen. Lossade då kopplingen från pump till kran ocj blåste... det vatten som fanns i slangen kom ut via kranen så det vart inget stopp den vägen heller...

Kan det vara så att pumpen måste vara vattenfylld från början för att den skall kunna cirkulera runt vatten, eller har insugningsfunktionen från tanken kanske gett sig och jag måste köpa ny pump...?

Vad tror ni, tar gärna emot förslag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det för färskvattenpump du har? Är det en impellerpump, kontrollera impellern. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hhhmmm.. ursäkta en okunnig...Skäms  men hur ser jag om det är en impellerpumpSkäms

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi hade samma problem med våran pump men det löste jag genom att lossa på slangen vid trycksidan och suga fram vatten från tanken och satt ihop det och sedan har den fungerat perfekt.

//Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok... så det låter som om pumpen skulle behöva vara vattenfylld för att kunna köra som dn skall... skall kolla upp detta. tack för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis vad jag höll på med i helgen! Pumpen i köket spottade bara! Gick in på toan (Manuell) pumpade så det kom fram vatten där sen funkade detta klockrent i köket. m,a,o få bort luftfickorna så ordnar det sig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vattenfyllde pumpen samtidigt som kranen kördes, funkar nu klockrentSkrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...