Stefanho 0 Postad 22 Maj , 2008 Hej halluuu Sjösatte båten igår. perkele satana motorn gick (som väntat) inte igång. Så nu ligger den på lånad plats i västerås. Nån som vet hur fan man kan få tag på bogserhjälp. Dom vi känner som har båt, har inte lagt i sina ännu. Kanske nån i västerås som har en liten stund över som vill tjäna sig en liten peng??? Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 22 Maj , 2008 Du e inte med i SSRS ?? Dem borde ju kunna hjälpa dig i annat fall med. kolla med dem och lycka till. // Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 22 Maj , 2008 Men hallå! SSRS för bogserering. Brukar man ta ambulans för bogsering. Är det inte bättre att ta en bärgare då? mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FooZilla 0 Postad 22 Maj , 2008 Var i Västerås ligger du och vart ska du? När? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 22 Maj , 2008 vi ligger vid mälarparken, vid sjösättningsplatsen. ska till båtplatsen vid svartån( piren som rasade) mittemot sjömacken. så fort som möjligt måste jag bort. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 22 Maj , 2008 Är man med i SSRS och betalar för det så är det väl inte fel att utnyttja de tjänster de erbjuder?! Sen om det gäller från en brygga till en annan vetti tusan! Måste la annars finnas någon du kan be om hjälp och ge några kronor för jobbet! Senast ändrad av BMoon | 22 maj 2008 | 12:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 22 Maj , 2008 jag vet inte vart jag ska vända mig bara. Alla kompisar som har båt, har dom fortfarande på land. killen som la i båten åt oss bogserade oss ca 50meter till en brygga som vi kunde låna en liten stund. sen var han inte villig att hjälpa till nån mer. Självklart betalar jag för mig, men jag måste ju hitta nån först. Sen är det ju lite jobbig som nybörjare att gå fram till gamla sjöbjörnar och fråga om hjälp å få ett asgrav rätt i ansiktet. För alla är inte så vänligt inställda till att hjälpa sina medmänniskor. Hellre sitta på kajen å röka sin gamla pipa än att hjälpa till. men det är förhoppningsvis bara en liten, liten skara av allt båtfolk. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 22 Maj , 2008 (Alla som är på sjön vär väl med i SSRS? För vi vill väl att det skall finnas en fungerande sjöräddning? Åtminstonde jag vill att sjöräddningspengarna skall användas till just det som de är ämnade till SJÖRÄDDNING. Därav mitt första inlägg.) Precis som på land har (fortfarande) jag en assistansförsäkring ifall jag skulle få stopp. Något liknande finns även för sjöfaranade, då i form av Atlantikaassitans och Sjöassistans. Båda uppfyller problemen med ofrivilliga stopp. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser