Gå till innehåll
lördag 01 mars 2025
Nitro

MG:s medlemsidentifikation?!

Rekommendera Poster

I samband med att MG i vintras bytte ägare, var åtminstonde jag lite skeptiskt till hur framtiden skulle arta sig. Mina farhågor har hittills, tack och lov, kommit på skam. Varför jag fortfarande är glad över att vara här på forumet och tjôta.

Tjôtar gör man givetvis på sjön också. För att vi lättare skall kunna identifiera varandra har vi hittills kunnat identifiera varandra genom MG:s vimpel. Men tyvärr kan det ibland (som i mitt fall) vara svårt att sätta upp vimpeln på båten. Därför föreslår jag som ett led i MG:s fortsatta utveckling att det tas fram en diskret dekal som man skall sätta upp på båten. Vad tycker ni om mitt förslag? Kan en dekal vara ett alternativ/komplement till vimpeln? mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jättebra idè, jag har ingenstans att fästa vimpeln på så en dekal vore kul...

Cool

Affe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

konstigt att MG själva inte har kommit på den gamla klassikern .klistermärken har funnit sen ...Hedenhös !

Det va ju det ballaste man kunde spara på när man var ung pojke  ...hehehehe

Billigt , enkelt och ganska så bestående ... kan det finnas bättre reklamplats !?!?!?!

( själv skulle jag ALDRIG sätta ett MG-klistermärke på min båt , vill ha båten  ''clean''   ) 

post-11345-1394235486,4238_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vimpel finns in medlemsbutiken till vänster. fanns både flagga och vimpel. nu vet jag inte om båda finns kvar men. det är bara att kolla..

Nitro. ja jag vet att vi hade en diskussion i vintras ang ett klistermärke eller dyligt.. Har även vart på (visserligen dom gamla ägarna) att ta fram lite snygga profilkläder så som en piketröja eller liknande med ett tryck på rygg/bröst.

Vi stammisar har oftast koll på varandra men det finns ju andra som inte är lika gamla i gemet så att säga som man vill identifiera med ett ansikte och säga Skepp och Hoj! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Definitivt bör vi ha något, håller med Nitro om ett litey diskret klistermärke...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi tjôtar på chatten och över forumen, men finns det verkligen inget intresse av att få ett ansikte till nicknamnen??!Foten/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett klistermärke vore perfekt. Man kan ju sätta det på vindrutan, så är det lätt att få bort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Vår mg-vimpel sitter uppe med tre andra, rena julgranen Skrattande

Det är hemmaklubbens, vegaklubbens, vhf,ens och mg´ s vimpel och i den ordningen. Sitter de i rätt ordning, eller har han satt dom fel igen? För först satt vissa upp och ner. Ha!

Karin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med dig. Jag tycker det skulle vara kul med enliten dekal. Den kan sitter bredvid sjöräddningens dekal på vindrutan :-)

/Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En vimpel vill jag också ha!

Så frågar också vart man får tag på den? Fanns inte i shoppen...där fanns bara t-shirts med antisegling varianter. Kanske inte finns kvarGråter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...