Gäst Lysekilsbo Postad 19 Maj , 2004 Nån som vet var man kan hitta bokstäver, tex i mässing, till en namnskylt? Har en teakskylt ca 50*10cm men inga bokstäver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kuwik 0 Postad 6 Juni , 2004 Vänd dig till en mekanisk vekstad som kan skära med laser eller vatten/sand! Jag har skurit mina med laser. Hittar Du ingen kan jag hjälpa dig här uppe, fast det är ju en bit (Östersund) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 7 Juni , 2004 Vi köpte färdigutsågade träbokstäver i ljust trä som vi lackade och sedan limmade med vattenfast lim på en teakplatta som vi sedan oljade. Blev snyggt, tycker jag. Är du intresserad kan jag maila över en bild och ta fram var vi köpte dem. Bokstäverna finns i flera olika storlekar och både versaler och gemener. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst malin Postad 27 Juni , 2004 hej! vart köpte du träbokstäver? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 193 Postad 28 Juni , 2004 Har för mig att du kan köpa mässingsbokstäver här, http://www.tackel-skeppshandel.nu/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 12 Juli , 2004 Hej, ursäkta dröjsmålet, men har varit utan dator ett tag... Jag köpte mina bokstäver på ABI-Trä i Göteborg, men det finns säkert på flera håll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
habe 0 Postad 25 November , 2005 Hej! Jag gkuter mässingbokstäver i öppen sandform. Storlek ca 15 x 20 mm. Vad står det på Din skylt s.a.s.? Jag laddar just min kameras ackar - bilder på bokstäverna kan ordnas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chiefen 0 Postad 25 November , 2005 Detta är inget svar på din fråga. Ber så mycket om ursäkt i förväg. Personligen tycker jag att det är mycket snyggt att fräsa in namnet med en handöverfräs. Handöverfräs och schabloner kan köpas på Biltema för under 400:- (inga proffsprylar men borde hålla till ett par skyltar). Sedan lite färg i spåret så blir det kanon. Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_B 0 Postad 30 November , 2005 Kolla upp Hjertmans. Minns jag inte fel så var det där jag köpte bokstäver där till en furusnipa vi tidigare hade. Det var metallbokstäver i krom (versaler). Mycket snyggt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 30 November , 2005 Jag tycker du skall måla dit dem,själv.Det blir liksom mer personligt,och billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser