Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Rizze

Vad är det här för båt? BILDER! Någon som känner igen modellen?

Rekommendera Poster

Tjabba

Nu hade jag tänkt att ge mig in i båtlivet! Glad

Fick en båt av farfar som har legat på land i typ 20 år. Så nu har jag börjat renovera upp den! 

Men jag tänkte höra om nån vet vad det är för modell. Jag tycker att den liknar en Selco men ändå inte... Bland annat är baljan vid motorn mycket mindre än vad jag har sett på selco.

På emblemen på sidan står det FIBER FLEET. Båten är ca 3,60 x 1,55 m.

Bilder:

dsc00130eq1.jpg

dsc00131zu4.jpg

dsc00132mv6.jpg

dsc00133sm7.jpg

dsc00143xp3.jpg

dsc00141lb8.jpg

dsc00153wy0.jpg

Någon som känner igen modellen? Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gissa hur många träffar Google gav på FIBER FLEET?

Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var ett par sköna stolar...Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittar inget på google. Bara om en modell som heter Fiber Fleet F100 och den är det verkligen inte.

Min kanske bara är dekaltrimmad ?

Stolarna är ju riktigt schyssta Flört

Ingen som vet nått om modellen då?

Hur stor motor kan jag ha på den tror ni? Vill gärna kunna dra någon på vattenskidor om  det går!

Senast ändrad av Rizze | 21 maj 2008 | 08:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nU ÄR JAG IOF INGEN EXPERT I ÄMNET MEN DEN LIKNAR EN BÅT JAG HADE FÖR EN MASSA ÅR SEDAN.

jAG FICK INTE RIKTIGT KLARHET I VAD DET VAR FÖR EN BÅT MEN GISSADE DÅ PÅ EN jOFA AV någon sort (sorry - tryckte bort Capslock nu...)

Jag har för mig att jag hade en gammal sur 30-40-hästare på och den gick som tusan då själva båten inte väger något.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inget att tillföra när det gäller själva båtens märke m.m. men det skulle vara kul att följa renoveringen. Det verkar vara en kul båt och som någon skrev tidigare så borde den gå ganska fort med relativt liten snurra på aktern = inte så dyrt.

Lycka till med renoverandet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att se status på objektet som det ser ut nu. Ser väldigt ovårdad ut nu. Jag vet inte vad det är för en båt men tycker också det skulle vara kul att följa händelseförloppet via foton på iordningsställandet av båten.

Man ser att det finns potential under stolsitsarna. Cool

Är det bara jag som störs av stora reklamblaffor som täcker det som är skrivet i tråden. Högst upp på höger sida kommer oönskad reklam som gör att jag inte kan läsa det du skrivit högst upp i tråden... Skrikandes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla svar Glad

Jag kan gärna lägga upp bilder och info om hur renoveringen går. Jag har faktiskt fått en hel del gjort nu på sistone och jag har också fotat mycket.

Hur är det på det här forumet, kan man lägga upp projekt här? Kan jag helt enkelt göra om den här tråden till min officiella projekttråd? Glad 

Är ny här så jag vet inte riktigt hur det funkar på det här forumet, men jag har haft lite olika moppe-projket osv på andra forum och jag tycker det är riktigt kul att visa upp vad jag har gjort!

Idag när jag var och jobbade med båten så hittade jag en liten aluminum bricka som var övermålad, så jag slipade lite på färgen och fick fram ett nummer och lite av en text. Jag tror att det står Belgien nånting, men jag är inte säker... Ett steg i rätt riktning för att identifiera båten kanske !?

Senast ändrad av Rizze | 21 maj 2008 | 19:37

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja!

Har ingen koll på märke/modell, men 25HK räcker nog en bit. Hade en 40HK på en Monark 420 och de funkade, men rekomenderad på den var MAX 25HK Skrattande Men allt är valfritt...

// S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej haha!

Har kollat lite bilder på Jofa Sting och den liknar min båt ganska mycket förutom motorbaljan/ akterpegeln precis som selcon...  Så det verkar inte vara en sån heller Rynkar

Kan jag lägga upp ett projekt i det här forumet, nån som vet?? Har inte sett några andra projekt här... Förvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det lämpligaste är väl att lägga upp projektet som ett album i din sjöbod.

Det vore kul och se.

mvh //Ilkka

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, det skulle kanske funka, men jag tänkte om jag gör en sån här tråd och lägger upp projektet i första inlägget, bilder info osv. Sen när jag har jobbat med båten så redigerar jag mitt första inlägg och lägger in nya bilder och info. Det blir mycket lättare att följa och kommentera projektet då tycker jag iaf.

Vad tror ni om det? Får man göra så? Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser ut som den Stevemedselcon hade före han skaffade sin Selco.

Går troligen få riktigt bra fart på bara med rätt motor. Men skynda på, sommaren är snart här.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag jobbar på för fullt! Flört

Ska försöka bli klar med båten tills i juli när jag har semester. Det är mitt mål iaf så vi får se hur det går!

Tycker ni jag ska lägga upp en tråd med projektet, bilder osv?  Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...