Torre 0 Postad 20 Maj , 2008 Hej Jag har en sprillans yamaha 25 HP fyrtakt. Motorn startade fint första gången. Sedan då jag kört en stund så stängde jag av den, då fick jag knappt igång den igen, efter ca 50 drag så hostade den igång. Nästa dag så startade den på första draget men då den stått avstäng ett tag så var den nästan omöjlig. Jag har kopplat bort dödmansgreppet men det hjälper ej. Och nu går den inte alls att få igång. Motorn är importerad från USA så någon hjälp på Yamahaverkstan får jag ej. Är det någon som har något tips om vad som kan vara fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 20 Maj , 2008 Kolla så de inte fyllt på för mycket motorolja. De hade de gjort på min Mercury 15hk som jag köpte helt ny. Det skulle vara 1 liter, men de hade fyllt på nästan 2 liter, så oljan hade kommit in i cylindrarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 20 Maj , 2008 Beskriv hur du ordnat med bränsletillförseln. Tank, slang, bensinblåsa, filter, ev snabbkopplingar osv. Öppnat luftskruven på bensintanken? Kommer det bensin fram till förgasaren? Hur ser tändstiften ut? (rätt modell och rätt gap samt bra ginsta?). Läs även avsnittet Trouble Recovery i användarhandboken för mer tips. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 20 Maj , 2008 En gång råkade jag koppla bensinslangen fel (motoränden till dunken) och då gick det inte att få igång motorn. Tack och lov upptäckte jag problemmet innan jag kom iväg till verkstaden. I ditt fal så skulle jag också leta efter enkla fel, åtminstone till en början. Kanske någon anslutning sitter inte ordentligt så att det sugs luft i stället för bensin, luftskruven och andra dumma saker, igensatta filter, chocken, etc, etc.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 20 Maj , 2008 jag skulle inte röra nånting utan kontakta leverantören .inte meningen man ska få jävlas med nya saker kolla det väsentliga finns bensin o sitter slangarna rätt eventuella säkringar o startar den inte då så tbx till säljaren med den ögonblickligen . såg nu att du inte hade köpt den i sverige.kan yamaha verkligen neka hjälp på en ny motor är inte garantin världsomfattande o yamaha tar på sig ansvaret.Senast ändrad av rillez | 20 maj 2008 | 20:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser