Boman 0 Postad 19 Maj , 2008 Hej Jag har inskaffat en motordriven vindrutetorkare och funderar nu på bästa monteringssätt. Den är av modellen att man skall borra ett hål för motoraxel med montagemutter. Jag har en Yamarin 59 DC med vindruta och den kantas endast av en aluminium ram. Har någon ett tips på lämpligt montage. Det snyggaste monteringssättet är att borra hål i glaset. Är det någon som provat det? Tacksam för tips. Boman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Maj , 2008 Är det plastrutor går det bra annars blir hålet för stort och då är det nog mer behov av handuk och paraply än vindrutetorkare vid regn. Men har du inte kraftigt vinklade rutor då glider ändå vattnet av vid fart tog bort mina torkare på badankan. åkte jänk med panorama rutor och söndrig vacumtorkare för många år sen och knepet var att vaxa rutorna tex då med blue polly behövde aldrig sätta igång torkarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MagN 0 Postad 19 Maj , 2008 Hej! Varför inte borra ett hål i plasten ndeanför fönstret?? Så brukar det se ut och du får betydligt stabilare installation. Sen är det ju bara att bestämma längden på torkararmen och utslaget på torkarmotorn. Mät noga och simulera med typ et snöre så du ser att hålet kommer rätt innan bara. /MagN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 19 Maj , 2008 Hej, Jag har monterat vindrutetorkare på min Yamarin 5820 som är systerbåten fast en bowrider. Borde se lika dant ut vid rutans nederkant i skrovet på din som på min där jag har monterat vindrutetorkaren. Se bilder här: (du får registrera dig så kan du se bilderna)http://www.fendern.se/propeller/index.php?showtopic=2671 /Bo 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boman 0 Postad 19 Maj , 2008 Hej Tack allihopa för bra svar. Jag har även kollat dina bilder, Bossee. Ser riktigt bra ut. Det blir Hem till verkstan för att kolla och mäta lite. Boman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser