2955 0 Postad 18 Maj , 2008 jag har ett problem,! jag har en bayliner 2955 med en omc 460 motor med ett king cobra drev..jag trodde först att drevet hade gått sönder för mig. jag rev isär drevet och kollade det med hjälp av en marina, varken jag eller dom hitta nåt fel på det. kan det vara så att vajern som har blivet sliten, som spökar. det är som att växlarna inte går i riktigt. utan att dom ligger och slår i & ur hela tiden.. ??? nån som haft samma problem??? Senast ändrad av 2955 | 21 maj 2008 | 22:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 18 Maj , 2008 Hej, Enl det här dokumentet så finns det ju färdiga konverteringssatser:http://www.marinepartsexpress.com/SX_Cobra.pdf Funkar det inte på din? /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loken 0 Postad 18 Maj , 2008 Hej! Finns på blocket King Cobra -90 16000kr Stockholmsområdet. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 19 Maj , 2008 jag vet ett king cobra paket som suttit i en likadan bayliner till salu i delar eller hela paketet, maila mig om intresse finns så får du numret till han som säljer det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 19 Maj , 2008 Hej! Cobra-dreven är kända för att strula och mycket känsliga för injustering av microbrytarna. Om dom står fel eller inte fungerar så knäcker man tydligen drevet på kort tid p g a för hög tomgång vid växling. Att det inte finns så många begagnade säger vissa beror på att dom flesta har rasat och ersatts av andra drev ... Om du ändå ska köpa nytt eller begagnat drev - välj ett Penta (tror att det ska passa på samma sköld) eller ett Mercruiser (inkl sköld)! Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stratto 1 Postad 25 Maj , 2008 king cobra dreveven är mycket starka drev och ska ej förknippas med cobra drevet som har clokoppling och ofta sitter på dom motorsvagare och äldre modellerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2955 0 Postad 25 Maj , 2008 jo king cobra dreven, är jäkligt starka drev.. volvo har ju samma drev som king cobra. volvo köpte väl upp king cobra dreven, för att få komma ut på den marknaden, så har du kört på samma princip hela tiden.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser