Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
Talent_Youth

Flygfisk

Rekommendera Poster

När jag var nere i New Orleans och bland annat åkte airboat på träsken så kan man kanske säga att vi fiskade fast ofrivilligt, upp i båten när vi åkte så hoppade ett gäng fula och läbbiga träskfiskar. Coolt var det dock när vi fiskade alligatorer med halvruttna kycklingar... Kan meddela att alligator har en konsistens ungefär som kyckling, och smakar typ åt det hållet.. (Kräver lite sås för att få ner, samt ett gäng Samuel Adams öl, för det är ju dock ÖDLA man äter...)

post-2010-1394234271,427_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man vill vara absolut zoologiskt korrekt, så tillhör krokodilen faktiskt inte ödlesläktet utan de utgör en egen familj (crococilia) inom gruppen kräldjur. Utvecklingsmässigt är de urgamla och uppkom långt innan de djur som utgör dagens ödleslälkte uppträdde på jorden. Fast litet ödleläbbiga är de ju och jag kan mycket väl tänka mig att det krävs ansenliga mängder gott öl om man ska få i sig fanskapen... :-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kokodrilen

Krokodilen är det ultimata rovdjuret!! Dom har inga som helst naturliga fiender... (räknar inte in såna som talent_youth som jagar dom med kyckling till naturliga....) ;-) :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker hajar är ännu mer ultimata. Förmodligen ännu urgamlare evolutionsmässigt, fast still going synnerligen strong. Kommer förmdligen att överleva människan som art...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gurra

Jag såg på ett tv-program där de gjorde en virtuell simulering av vad som skulle hända om en saltvattenkrokodil skulle fightas mot en vithaj.Hajen vann........ :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite dålig jämförelse då krokodiler har lungor och vithaj gälar. Klart att krokodilen drunknar till slut ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...