Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
okn1

Nervös (kanske lite rädd)

Rekommendera Poster

Ja då ligger hon vid sin plats med mast och allt!

Har renoverat hela vintern och ska nu ge mig ut och segla för första gången på över 10 år. så ja börjar bli lite nervös!

Finns de någon som kan komma med lite almänt goda råd (och några lugnade ord Skäms) när de gäller allt från vilket av seglen man ska dra upp först eller kanske bara ett??

Ha de bra

Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har ju seglat förut så då vet du ju att det inte är så svårt. Jag skulle välja att gå ut i riktigt lugnt väder, inte så mycket för seglingen utan mer för tilläggningen (som brukar vara det enda jag oroar mig för), då kan man smyga in riktigt ordentligt.

/Tobias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Hej Tomas, alias okn1

Kul, kom igen Glad

Det är bara att hissa på, storen först eller sist, spelar ingen roll, gör som du själv känner.

Om din båt kan segla bra enbart på storen så ta den först, mera att göra med bom och allt, den är den enda du skall se upp med. Ducka snabbt vid behov och ge akt på när det kan vara en gipp på gång.

Annanrs äre som att cykla, man kan det hela livet fast man vinglar lite när man inte cyklat på några år.

Vad har du för båt?

Tänker på ditt alias, jag associerar till Oknö i Mälaren.

Är du från Oknö måste du höra av dig!

Hälsningar,

Kalman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Nej ja är i från Åmål (vid vänerns strand) Namnet är enbart ett bevis på min dåliga fantasi Flört.

De är en Magnifik Midget ja har.

Tack för de lugnade ord!

Ha de bra Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...