Capitan 288 Postad 17 Maj , 2008 Någon som har erfarenhet eller någon som helst info om Volvo Pentas 750 drev? Har en kompis som ev ska köpa en båt med sådant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svinninge 0 Postad 17 Maj , 2008 Hej Capitan. Din kompis bör kolla med några verkstäder i sin närhet som jobbar med Volvo Penta om någon av dom har kunskap och verktyg att reparera VP 750 drev. En annan sak är tillgången och priset på reservdelar, om det finns något kvar så är det mycket dyrare än delar till VP 290 drev. Jag kan inte med säkerhet säga något årtal men jag skulle gissa att dom slutade att tillverkas för mellan 20-30år sedan, det är mer än 10år sedan jag slutade i branschen och redan då handlade det om stora pengar att reparera dessa drev. Skall man köpa en båt med denna typ av drev bör det finnas en mycket stor låda med reservdelar med. Mvh Svinninge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 18 Maj , 2008 Får kolla med Volvo Penta verkstäder. Det enda jag hittar på nätet är detta http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7743260-04C-04C,,,0050.aspx Det enda som verkar finnas tillgängligt är skruv, bult och o-ringar m.m och det är inte det som är problemet om/när det behövs delar. Rejäl pjäs det där drevet. Skall väga ca 350kg enligt säljaren. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser