hustran 0 Postad 17 Maj , 2008 Hur gör man då? Jag är tecknare, men inte sjutton får jag teckna min egen båtförsäkring. Hur gör ni andra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 17 Maj , 2008 Du får teckna båten! Eller båtarna, gör figurer i lera och försäkra dem. Säkert en dag blir de mer värda . Annars så får man teckna på egen risk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 21 Maj , 2008 Å jag är elektriker men inte får jag skruva i en propp i båten för-säkring Mot stöld använder jag min speciella vakthund: hundsvotten. Å går jag på grund använder jag mig av en dragnagel. Förut var jag försäkrad i Atlantica. Aktern är oförsäkrad. Det gör inget, den är för-säkrad mot bryggan med kraftig lina. Hälsningar, Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 24 Maj , 2008 Mot stöld fungerar den tidsaktiverade bottenpluggen bra, ställbar timmer så man kan sätta valfri tid på hur långt man vill bovarna ska få simma. En liten decal i rutan med att skutan är utrustade med tidsaktiverad bottenplugg håller de läskunninga borta, finns att få på olika språk tex Polska samt de ny svenska minoritetsspråken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordarn 0 Postad 6 Juni , 2008 Fy faan,den var BÄST hELT KLART VÄRD EN PUSS I JUMSKEN. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 6 Juni , 2008 Sveriges officiella minoritetsspråk är sedan 2000: finska, samiska (samtliga dialekter), meänkieli (tornedalsfinska), romani och jiddisch. Även svenskt teckenspråk har status som speciellt minoritetsspråk. Tre av de nationella minoritetsspråken, samiska, finska och meänkieli, har historiskt en stark geografisk tillhörighet, vilket innebär att dessa språk omfattas av särskilda regionala åtgärder. Kuriosa: Det svenska språket har i Sverige juridiskt sett ingen särställning, d.v.s. det finns i Sverige inget officiellt (majoritets-)språk. Ordlista svenskt teckenspråk på meänkieli: Timmer = timer Decal = Dekal ny svenska = nya svenska eller nysvenska mvh / tornedalningen Senast ändrad av FinnSpeed | 06 juni 2008 | 19:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 Juni , 2008 Tror nog det BMW burna folket står för de nysvenska språken söder om Torneälv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 7 Juni , 2008 Du menar TurkAmazoner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Juni , 2008 Det var ett fyndigt namn men tyskarna var nog mycket förutseeende när de namngav sin skapelse, Blatte Mitt i Wägen. Men ett ökat problem är väl igentligen alla omsprajade EU moppar vilket gjort att små buset som tidigare bara snodde cyklar från gamla tanter nu fått större räckvid och tar sig nu med lätthet ut till badplatser och bryggor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser