Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
Nozer

Vattentät, flytande "förvaringslåda", vart hitta?

Rekommendera Poster

Har alltid noja när man ska ut på sjön att man ska fimpa nycklar/plånbok/mobil etc i vattnet. Så kul är det inte att dyka o leta likssom...

Har tidgare år haft en liten verktygslåda, som jag lagt frigolit o botten på, samt tätat hyfsat, o haft som förvaringslåda. Enkelt att lägga ner alla nycklar etc innan man ska ner i båten. O det är enkelt att ta med den när man väl ska upp på land igen...

Även ur ren säkerhetsaspekt om man skulle springa läck på båten.

Känns bättre att ha mobil etc i en vattentät flytande låda, än att stå där mitt i sjön med en mobil på botten.

Så, finns det ngra färdiga lösningar med sånt här? Behöver nämligen en lite större variant än den jag har, o tänkte man kan köpa färdig istället för att pula själv.

/Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

*s*

Tänkte mig ngt mer seriöst, o utseendemässigt vettigt.

Känns lite sorgligt när man börjar slänga fram matlådor för att lägga ner nycklar i ;P

http://www.biltema.se/Archive\Product_images\20\Large\20-270_l.jpg

Är en låda liknande den där som jag har i nuläget. Skulle funka med en lite större i samma stil, men tänkte om det finns färdiga lådor för marint bruk redan ngnstans? Som redan är flytande o vattentät, så man slipper fixxa det själv.

/Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

blev inge bra länk, bild här istället...

post-14544-1394235474,7537_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en ''dry-pack''  .. en skeppspåse som används av kajakpadlarna .

kostigt nog så har Biltema en gul 15L 

Sjösäck
Vattentät sjösäck med elektroniskt svetsade sömmar. Lämplig för att skydda kläder, proviant och annan utrustning från väta. Kraftigt utförande och hållbart material medger tuff användning. Försedd med justerbar axelrem. OBS! Skall ej nedsänkas i vatten.
SkrivVisa   Art nr Pris Antal pixel.gifpixel.gifVolym: 15 l. Mått: Ø 24 cm x 54 cm.  25-053 119,00 kr  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jocke:

Jo, har sett den, men lite för stor för min smak. Inte mycket mindre än en ryggsäck.

att det jag söker är mer i lådmodellen

/Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...