Crona 4 Postad 17 Maj , 2008 Äe det någon som monterat lazy-jacks på sin maxi 77? Om ja hur fäster ni dessa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 17 Maj , 2008 Du får väl montera dem som på allla andra båtar. Borra fast öglor på masten (alt låta en tamp gå runt masten ovan spridarna) och tre byglar på bommen. Jag gjorde på min Albin 78 att jag fäste byglar ca 10 cm ut från masten ovan spridarna och 3 byglar på bommen. Arrangemanget på spidarna är att det blir lättare att hissa seglen man behöver inte ligga exakt rätt i vind. Jag har trätt den övre linan runt masten. Justeringen av lazy-jacksen sker på bommen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 17 Maj , 2008 CaptainH, Har du några bilder må tro? Hur det ser ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zanata 0 Postad 17 Maj , 2008 Här hittar du en manual från Harken. http://www.harken.com/pdf/4058.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 18 Maj , 2008 På Benns hemsida har du en bild med mått m.m.http://www.benns.se/ProductPopup.aspx?filename=lazy1_2004_27.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Winona 0 Postad 18 Maj , 2008 Har monterat lazyjacks nu i våras och provat underlätta enormt kan skicka bilder om du vill? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
paddelnisse 0 Postad 18 Maj , 2008 Du får gärna skicka bilder till mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 20 Maj , 2008 Ja tack skicka gärna bilder! =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 20 Maj , 2008 Du har inte lust att lägga ut bilderna här i tråden då? På så sätt kan alla ta del av dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
satori 0 Postad 20 Maj , 2008 Jag körde med Harkens manual, bara att följa tabellerna för var du skall placera byglarna, men köpte grejorna i lösvikt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 20 Maj , 2008 Hej! Jag kollade i hamnen hur andra hade satt upp sina lazyjacks. Köpte grejerna löst och borrade och skruvade en stund. allt kostade ca 150 kronor. Ska försöka komma ihåg att ta några bilder i helgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 26 Maj , 2008 Puffar, någon som har bilder på sina lazy jacks på en maxi 77:a? Var fäster man byglarna på masten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 27 Maj , 2008 Gör ett sista försök att puffa upp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 28 Maj , 2008 Jag har snott lite ideér från en båt i Norra hamnen i Helsingborg. Se fler bilder på min blogg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser