henkan2 0 Postad 17 Maj , 2008 Hej! Vi funderar lite på en Marieholm Concorde från 69. Motor, drev och även båten ska ganska nyligen varit renoverade. Då till min fråga, vågar man köpa en så pass gammal plastbåt eller ska man helt ge upp idén? Hoppas på många bra svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 17 Maj , 2008 Allt handlar om hur båten har blivit skött genom åren. Har själv en plastbåt från 1955 helt felfri. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 17 Maj , 2008 -69 a? Herregud det är ju ingenting, jag köpte en Marieholm Sweet Sixteen -50talare som renoveringsobjekt. Det beror ju på hur mycket jobb du vill lägga ner. Kolla akterspegel/durk/skrov träarbete, ja allt som kan vara murket. Ingen bild på den tillkommande? Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henkan2 0 Postad 17 Maj , 2008 Här är en bild. Ser ju onekligen oförskämt fräsch ut, dock känns det ändå lite sådär att köpa en så pass gammal båt men som sagt om den är skött så är det väl inga problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 17 Maj , 2008 Hej! Den var knalltuff! Hur verkar skicket vara om Du synar den mer i sömmarna/detaljerna och inne i båten? Ger den samma intrycka då med av att vara fräsch så har den nog blivit gott omhändertagen. Jag har haft flera gamla båtar från 60 och 70 tal och just plasten har inte varit något som helst problem. Har just nu en Gullringen Cabin 1968 som skall säljas och den är fin i skrovet trots att den bara blivit normalskött. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 17 Maj , 2008 har en realloy från 63 som var dåligt skött, behövde bara plasta om kölen, resten var fint Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser